Pracowałeś przed 1999 rokiem? Ta informacja ZUS może zmienić wysokość świadczenia! Możliwa wyższa emerytura

i

Autor: Jakub Sadkowski ZUS przypomina, że wysokość emerytur może ulec zmianie. Wystarzy jedynie dostarczyć te dokumenty

Emerytura

Pracowałeś przed 1999 rokiem? Koniecznie zobacz tę informację ZUS! Masz szansę na wyższą emeryturę

2024-06-13 8:02

Warto przejrzeć nasze domowe archiwa i poszukać w szafie starych dokumentów od pracodawców. Dlaczego? Może to być szansa na uzyskanie wyższej emerytury. Jak informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, niektóre materiały z przeszłości, mogą podnieść wysokość świadczenia emerytalnego.

Spis treści

  1. Emerytura może być wyższa! Konieczne przedstaw te dokumenty w ZUS
  2. Pracowałeś przed 1999 rokiem? Jest szansa na wyższe świadczenie emerytalne od ZUS!

Emerytura może być wyższa! Konieczne przedstaw te dokumenty w ZUS

Istnieje pewien sposób na otrzymanie wyższej emerytury. Przypomina o nim Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W domowych archiwach wystarczy poszukać dokumentów dotyczących historii naszego zatrudnienia.

Jeżeli dotychczas ZUS nie otrzymał takich dokumentów, należy je przestawić w zakładzie. Takim sposobem uzupełnimy dane. Dzięki temu możemy podnieść nasze świadczenie.

Ile wiesz o ZUS? Sprawdź swoją wiedzę w tym quizie błyskawicznym!

Pytanie 1 z 16
Jakie jest rozwinięcie skrótu ZUS?

Pracowałeś przed 1999 rokiem? Jest szansa na wyższe świadczenie emerytalne od ZUS!

Podniesienie świadczenie emerytalnego jest możliwe, w przypadku osób zatrudnionych przed 1999 rokiem. To właśnie w tym roku reforma systemu emerytalnego wywołała spore zamieszanie. Do dzisiaj niektórzy emeryci i renciści odczuwają jej skutki. ZUS regularnie przypomina, że świadczenia osób zatrudnionych przed 25 laty mogą być wyższe niż obecnie.

Należy podkreślić, że nawet jeżeli ktoś pracował w tamtym czasie, to gdy ZUS nie ma na to dowodów, wówczas wysokość świadczenia jest naliczana ze szkodą dla ubezpieczonego. Dlatego warto poświęcić na to chwilę. Czasem konieczny będzie kontakt z byłym pracodawcą, a jeżeli firma nie istnieje, to z archiwum zakładowym.

- Likwidowane lub przekształcone zakłady pracy miały najczęściej swoich następców prawnych i to te podmioty powinny przejąć archiwalne dokumenty - wskazuje w rozmowie z Interią Iwona Kowalska-Matis, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku.

ZUS w takiej sytuacji wskaże, jakie dokumenty będą potrzebne. Jeżeli uda się odnaleźć brakujące dokumenty, kwota emerytury zostanie naliczona ponownie, zgodnie z nowymi zasadami.

A. BRYŁKA: 13 i 14 EMERYTURA DO LIKWIDACJI
Listen on Spreaker.