Na początku wakacji dokumentowaliśmy postęp prac przy białostockich dworcach. Porównanie tego jak wyglądały okolice obiektów w lipcu możecie zobaczyć tutaj.
Centrum przesiadkowe w Białymstoku otwarte
- W centrum przesiadkowym znajdują się perony i zatoki autobusowe, wiaty przystankowe przy jednokierunkowych drogach manewrowych, jest też droga manewrowa i parking typu "kiss & ride" dla pojazdów osobowych. Są również chodniki, ścieżki rowerowe i parking rowerowy - powiedział zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński.
- Przejścia dla pieszych są odpowiednio oznaczone z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. Nie zapomnieliśmy o elementach małej architektury i zieleni. Zadbaliśmy o odpowiednią infrastrukturę techniczną, czyli między innymi oświetlenie, kanalizację ze zbiornikami retencyjnymi czy monitoring wizyjny - dodał Tuchliński.
Przydworcowe centrum przesiadkowe zostało uruchomione 1 września.
Centrum przesiadkowe przy dworcu PKS. Inwestycja na 17,5 mln zł
Teren tej inwestycji objął 18 tys. m2. W tym: 7 150 m2 jezdni, ok. 5500 mb dylatacji, 6800 m2 chodników i ścieżek rowerowych, ok. 1600 mb granitowych krawężników i 180 mb peronowych krawężników z polimerobetonu. Zieleń zajęła ok. 3 tys. m2. Nasadzenia zostały dobrane w sposób przemyślany, tak, aby zapewniona była ich sezonowa ciągłość.
Budowa przydworcowego centrum przesiadkowego kosztowała ponad 17 mln 487 tys. zł. To część projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. Cała budowa Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego to koszt ponad 212 mln 195 tys. zł. Dofinansowanie z UE wynosi ponad 135 mln 102 tys. zł.
Aktualnie w centrum przesiadkowym kończą i rozpoczynają trasę autobusy trzech linii: 22, 100 i 107.
Intermodalny Węzeł Komunikacyjny w Białymstoku
Zakończenie kolejnego etapu budowy Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego, czyli przebudowy ul. Bohaterów Monte Cassino i Łomżyńskiej, planowane jest z kolei na koniec października tego roku.
Przy dworcu PKP powstają wciąż także przejścia podziemne, prawie gotowe są natomiast już nowe perony. Postęp prac możecie śledzić na naszych zdjęciach.