Mieszkaniec Bielska Podlaskiego zainstalował znaną aplikację. Stracił 64 tys. zł

i

Autor: pixabay Mieszkaniec Bielska Podlaskiego zainstalował znaną aplikację. Stracił 64 tys. zł

Mieszkaniec Bielska Podlaskiego zainstalował znaną aplikację. Stracił 64 tys. zł

2021-03-17 13:44

Mieszkaniec Bielska Podlaskiego chciał zainwestować na rynku kryptowalut. Zainstalował program podany przez przestępców i w ten sposób udostępnił im dane do konta. Oszuści, wykorzystując tę wiedzę, wypłacili z jego konta 64 tysiące złotych.

Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit". W ostatnich dniach, działając w ten sposób oszukali 57-letniego bielszczanina.

Jak ustalili policjanci, mężczyzna chciał zainwestować pieniądze na rynku kryptowalut. Znalazł w Internecie ofertę i zalogował się w wybranej witrynie. Wkrótce skontaktował się z nim konsultant z dalszymi wskazówkami. Za jego namową bielszczanin zainstalował na swoim komputerze aplikację do zdalnej obsługi urządzenia "AnyDesk”.

57-latek, postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta, zalogował się do swojego konta bankowego. W ten sposób mężczyzna dał przestępcom dostęp do swojego konta. Oszuści, wykorzystując te dane wypłacili z jego konta 64 tysiące złotych.

Oddała oszustom 30 tyś. zł, które syn odkładał na mieszkanie

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?

  • Kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
  • Zachowaj szczególną ostrożność przy superatrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;
  • Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
  • Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
  • Jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.