Spis treści:
- Niższe rachunki za prąd
- Jak uzyskać niższe rachunki za prąd?
- Niższe rachunki za prąd. Czy potrzebny jest wniosek?
- Jak uzyskać zniżkę na prąd od PGE?
Niższe rachunki za prąd
Niższe rachunki za prąd to w czasach wysokiej inflacji oraz stale rosnących cen za energię solidna ulga dla portfeli Polaków. Nawet jeśli są one niższe o kilkadziesiąt złotych, to w dobie niepewności, co będzie w kraju po 1 stycznia 2024, każda kwota jest w stanie ulżyć domowym budżetom. Okazuje się, że jeden z dostawców energii w Polsce proponuje obniżkę kwoty na rachunku za 2023 rok.
Jak uzyskać niższe rachunki za prąd?
Jak przeczytaliśmy na stronie internetowej Polskiej Grupy Energetycznej, rachunki za energię elektryczną można obniżyć o niebagatelną sumę. Mowa konkretnie o kwocie 125,34 zł. Obniżka dotyczy jednak wyłącznie opłat za prąd za 2023 rok. Upust jest możliwy dzięki rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z 9 września 2023 roku.
Kto może skorzystać ze zniżki cen na prąd? Ze zmiany mogą skorzystać wszystkie polskie gospodarstwa domowe. Funkcjonuje ona obok limitów zużycia, które wynoszą 3000 kWh/rok w wersji podstawowej, 3600 kWh/rok dla niepełnosprawnych oraz 4000 kWh/rok dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny i rolników.
Polecany artykuł:
Niższe rachunki za prąd. Czy potrzebny jest wniosek?
Co istotne w przypadku nowej obniżki cen za prąd: nie trzeba składać żadnego wniosku. Wystarczy spełnić tylko jeden z sześciu warunków, aby obniżka została aktywowana. PGE jednak zachęca klientów jedynie do trzech z nich:
- zweryfikowania danych umownych,
- wyrażenia zgody na otrzymywanie elektronicznej korespondencji,
- wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji o oferowanych produktach i usługach.
Najważniejszy jednak dla tej obniżki cen za prąd jest czas. PGE zaznacza jednak, że istotny jest czas. Warunki promocji trzeba spełnić do 15 grudnia 2023 r.
Jak uzyskać zniżkę na prąd od PGE?
Zniżkę na prąd można zrobić w ten sposób:
- elektronicznie, przez e-formularz
- w PGE eBOK w zakładce Ustawienia -> Moje zgody.
- przez platformę ePUAP na wzorze formularza, który znajduje się tutaj
- telefonicznie na nr 422 222 222, od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 17.00.
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta PGE Obrót (lista placówek znajduje się tutaj).
- osobiście w siedzibie PGE Obrót lub w Oddziałach na wzorze formularza, który znajduje się tutaj
- korespondencyjnie na adres ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów lub inny adres PGE Obrót, na wzorze formularza. Pobierzesz go ze strony PGE.