Nowy wiadukt będzie elementem powstającej obwodnicy Uhowa. Połączy zmodernizowaną ul. Kolejową z drogą wojewódzką nr 682. Ma mieć 130 metrów długości i szerokość ponad 25 metrów.
- Od lat nasz region nie był doceniany, nie był na pierwszej linii inwestycji kolejowych, a teraz jest naprawdę wielkim placem budowy kolei – mówił podczas konferencji Marek Olbryś. - Wiadukt naprawdę będzie bardzo bezpieczny i niekolizyjny - dodał.
Inwestycja warta ponad 12 mln zł. ma być gotowa w listopadzie. Nowy wiadukt w Uhowie to pierwszy z 33 obiektów, które zostaną wybudowane na odcinku Rail Baltica pomiędzy Białymstokiem i Czyżewem. Pociągi na tej trasie mają jeździć z prędkością 200 km/h.
Docelowo wiadukt w Uhowie ma zastąpić istniejący przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Kościelnej. W ramach przyszłych prac modernizacyjnych na trasie Rail Baltica w miejsce przejazdu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują przejście podziemne dla pieszych prowadzące do przystanku kolejowego. Ruch samochodów będzie natomiast przebiegał po obwodnicy i nowym wiadukcie. Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcy zyskają dwie bezpieczne przeprawy przez tory.
Inwestycja ta realizowana jest wspólnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Województwo Podlaskie reprezentowane przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku. Umowę w imieniu stron podpisali: Krzysztof Pietras, dyrektor regionu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz reprezentanci Wykonawcy: Jacek Siemieniuk, prezes zarządu firmy Budrex sp. z o.o. i Dariusz Wawrzak, wiceprezes przedsiębiorstwa. W konferencji wzięła udział także Elżbieta Bąk, dyrektor projektu.
Polecany artykuł: