Rzeka Bug, choć malownicza, od zawsze stanowiła naturalne utrudnienie komunikacyjne na styku Podlasia i Mazowsza. Mieszkańcy i podróżni byli uzależnieni od sezonowej przeprawy promowej, która często była nieczynna z powodu złej pogody lub niskiego stanu wody. Alternatywą było nadkładanie kilkudziesięciu kilometrów i korzystanie z mostów w innych, odległych miejscowościach. Ta codzienna uciążliwość już wkrótce przejdzie do historii. Budowa nowej przeprawy to odpowiedź na potrzeby, o których mówiło się od pokoleń.
Taki efektowny most połączy Podlasie z Mazowszem. Zobacz jedną z największych inwestycji w regionie!
Nowy most na odcinku S19 Malewice-Chlebczyn to obiekt, który przechodząc przez dolinę Bugu połączy dwa województwa podlaskie i mazowieckie. Obiekt o długości blisko 660 metrów będzie składał się z dwóch estakad oraz mostu. Twórcy projektu postawili nie tylko na użyteczność, ale i na estetykę. Most ma być nowoczesną wizytówką regionu. To ma być obiekt, z którego mieszkańcy obu województw będą dumni.
Korzyści płynące z tej inwestycji są nie do przecenienia. Przede wszystkim to ogromna oszczędność czasu i nerwów. Zamiast czekać na prom lub jechać okrężną drogą, przeprawa przez rzekę zajmie zaledwie kilka minut. Dla mieszkańców oznacza to łatwiejszy dojazd do pracy, szkoły, lekarza czy rodziny po drugiej stronie rzeki. Dla turystów – szybszy i wygodniejszy dostęp do urokliwych terenów nadbużańskich.
Nowy most na S19 to symbol połączenia i brama do rozwoju Podlasia
Most na odcinku S19 Malewice-Chlebczyn to coś więcej niż stal i beton. To symboliczne i faktyczne połączenie dwóch regionów, które otworzy nowy rozdział w ich współpracy. Usprawnienie transportu pobudzi lokalną gospodarkę, ułatwi działalność firmom i może przyciągnąć nowych inwestorów. Lepsza dostępność turystyczna to szansa dla agroturystyki i lokalnych przedsiębiorców, którzy będą mogli zaprezentować piękno Podlasia i Mazowsza szerszemu gronu odbiorców.
Niemal 25-kilometrowy odcinek pomiędzy Malewicami i Chlebczynem będzie najbardziej na południe wysuniętym fragmentem S19 na Podlasiu.
Kiedy pojedziemy nowym mostem? Harmonogram prac
Prace na placu budowy idą pełną parą. Widoczne są już pierwsze filary i zarys konstrukcji, a harmonogram jest realizowany bez większych opóźnień. Latem 2025 roku wykonawca planuje pierwsze połączenie przęseł przeprawy. Zgodnie z planem, pierwsi kierowcy mają pojechać nowym mostem w drugiej połowie 2026 roku.
