Strefy czystego transportu w Polsce. Decyzja kolejnych miast
"Posiadacze starych aut mają się czego bać. Szlabany postawią przed nimi nie tylko Kraków i Warszawa, które już podjęły konkretne decyzje o utworzeniu stref czystego transportu. Do ograniczenia ruchu pojazdów najbardziej zanieczyszczających środowisko już szykują się kolejne miasta" - czytamy w piątkowej "Rz".
Miasta w Polsce, które decydują się na strefę czystego transportu
Jak pisze gazeta w 2025 roku strefę czystego transportu chcą wprowadzić kolejne miasta w Polsce. Które to miejscowości oprócz Krakowa i Warszawy? Listę miast do których już niedługo nie wjedziesz starym samochodem, znajdziecie poniżej:
- Wrocław,
- Gliwice,
- Katowice,
- Toruń,
- Gdańsk,
- Gdynia,
- Sopot,
- Kraków,
- Warszawa.
Nie jest jednak pewne, czy strefy czystego transportu po utworzeniu utrzymają się na dłużej. Przykładem niech tu będzie Kraków. W tym mieście powstała tylko jedna taka strefa, która objęła krakowską dzielnicę Kazimierz. Ale po protestach mieszkańców i działających tam firm szybko została zlikwidowana.
Strefy czystego transportu i co jeszcze? Wielkie zmiany dla kierowców
Strefy czystego transportu nie będą jedynym utrudnieniem dla polskich kierowców. Rada Unii Europejskiej i Parlament Europejski 27 października 2022 r. zawarły porozumienie dotyczące bardziej rygorystycznych norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych, oznaczający odejście od sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi do 2035 roku.