Strefa Czystego Transportu
1 lipca 2024 roku w Warszawie wprowadzona została Strefa Czystego Transportu. To pierwszy tego typu sektor w Polsce, który w stolicy objął większość Śródmieścia i fragmenty otaczających je dzielnic. Do warszawskiej strefy po 1 lipca 2024 mogą wjechać samochody benzynowe spełniający, co najmniej normę Euro 2 (z rocznika 1997 lub nowszy) lub samochód z silnikiem Diesla spełniający, co najmniej normę Euro 4 (z rocznika 2005 lub nowszy).
Nic dziwnego zatem, że mieszkańcy innych większych miast w Polsce również obawiają się przed wprowadzeniem takiej strefy. Jak wiadomo, w Krakowie Strefa Czystego Transportu miała powstać 1 lipca 2024 roku, czyli podobnie jak w Warszawie, ale miejscy radni przesunęli termin o rok. W Krakowie zatem strefa powstanie od 1 lipca 2025 roku.
Czy Strefa Czystego Transportu powstanie również w Białymstoku? Głos w sprawie zabrał prezydent miasta Tadeusz Truskolaski.
Strefa Czystego Transportu w Białymstoku? Ważny głos prezydenta Truskolaskiego
Jak czytamy na stronie poranny.pl prezydent Białegostoku w odpowiedzi na interpelację radnego PiS Henryjka Dębowskiego, który powoływał się w niej na projekt ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz pytał o stan autobusów Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Głównie w kontekście Strefy Czystego Transportu, której przeciwnikami są mieszkańcy Białegostoku.
W chwili obecnej nie są prowadzone działania związane z wyznaczeniem strefy czystego transportu na terenie miasta Białegostoku – podkreślił Tadeusz Truskolaski.
Przy okazji prezydent Białegostoku zapowiedział, jakie nowe autobusy planowane są do zakupu w najbliższych latach.
- Miasto do 2028 roku planuje zakupić co najmniej 105 sztuk autobusów elektrycznych, współfinansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska „Zielony transport” (30 autobusów) i Regionalnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (75 autobusów) – wymienił Tadeusz Truskolaski.
Polecany artykuł: