Atak hakerski na duży bank w Polsce
"W Banku Spółdzielczym w Zambrowie doszło do awarii, będącej skutkiem incydentu bezpieczeństwa. Przywróciliśmy już dostęp do bankowości elektronicznej dla klientów indywidualnych i firmowych, szybkie przelewy Express Elixir, usługę mojeID, PayByNet oraz aplikację mobilną mobileNet (aplikacja mobilna wymaga ponownego sparowania). Zalogowanie się do bankowości wymaga zmiany hasła. Aby to zrobić, prosimy naszych klientów o kontakt z naszym Bankiem" - takiej treści komunikat przeczytaliśmy rano na stronie internetowej Banku Spółdzielczego w Zambrowie.
Wszystko przez atak hakerski na Bank Spółdzielczy w Zambrowie, który miał miejsce 16 stycznia. Już wtedy zaobserwowano problemy z funkcjonowaniem systemu, a po dokonaniu analizy stwierdzono, iż dane klientów zostały zaszyfrowane. Sprawa od razu została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Atak hakerów na Bank Spółdzielczy w Zambrowie. Klienci zmieniają hasła dostępu
Zgodnie z aktualnymi informacjami Banku Spółdzielczego w Zambrowie klienci posiadający karty kredytowe mogą nimi płacić w sklepach, wypłacać pieniądze z bankomatów oraz wpłacać i wypłacać środki w oddziałach. Teraz trwa praca nad przywróceniem pozostałych usług.
Najbardziej niepokojący jest fakt, o którym również przeczytaliśmy na stronie internetowej banku. Mianowicie, że aby skorzystać z usług mobilnej i internetowej bankowości, klienci Banku Spółdzielczego w Zambrowie muszą zmienić hasła dostępu. W tym celu placówka podaje numery telefonu, na które można dzwonić:
- 453 011 258,
- 453 011 260.