- Podlasie staje się placem budowy, z kluczowymi inwestycjami drogowymi, takimi jak S19 i S61, które zrewolucjonizują transport w regionie.
- Rozwój infrastruktury obejmuje budowę strategicznych odcinków S19 oraz obwodnicy Sztabina z imponującą estakadą nad Biebrzą.
- Trwają intensywne prace nad S61 Łomża Zachód-Stawiski, mające na celu usprawnienie połączeń i poprawę bezpieczeństwa.
- Chcesz dowiedzieć się więcej o tych gigantycznych projektach i ich wpływie na przyszłość Podlasia? Kliknij, aby poznać szczegóły!
Podlasie na drodze do rozwoju. Kluczowe inwestycje zmieniają region!
Podlasie przechodzi intensywną metamorfozę infrastrukturalną. Budowa drogi ekspresowej S19, będącej częścią międzynarodowej Via Carpatia, nabiera realnych kształtów, otwierając region na nowe możliwości.
Kluczowe odcinki S19 w budowie:
- Krynice – Dobrzyniewo - Białystok Zachód: Usprawni dojazd do Białegostoku i tranzyt w aglomeracji.
- Bielsk Podlaski Zachód – Boćki: Poprawi komunikację w południowej części Podlasia.
- Haćki – węzeł Bielsk Podlaski Zachód: Domknie sieć komunikacyjną wokół Bielska Podlaskiego.
- S19 Malewice-Chlebczyn (25 km): Ten wymagający odcinek z licznymi wiaduktami i węzłami Siemiatycze Północ/Południe, oraz MOP-ami Leszczka W/Z, ma być gotowy do 29 kwietnia 2026 r.
Obwodnica Sztabina (DK8) o długości 4,2 km, odciąży mieszkańców od ruchu tranzytowego. Jej sercem jest 665-metrowa estakada nad Biebrzą, stanowiąca wyzwanie inżynieryjne i przykład poszanowania środowiska (szlak migracyjny zwierząt). Zaawansowanie prac przekracza już 83%.
Najważniejsza obwodnica miasta w woj. podlaskim na ukończeniu! Zobacz końcowe prace [ZDJĘCIA]
Kolejnym ważnym odcinkiem drogi, który powstaje w województwie podlaskim, jest odcinek S61 Łomża Zachód-Stawiski. Efektem projektu będzie powstanie 12,922 km [S61] oraz 6,963 km [DK64] nowoczesnej i bezpiecznej drogi, który ma być częścią drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn.
Jak czytamy na stronie GDDKiA przewidywany koniec prac zakładał datę 30 maja 2025 roku, ale jak widzimy na zdjęciach w załączonej galerii, prace na budowie nadal trwają. Według GDDKiA zaawansowanie finansowe zrealizowanych robót i sporządzanych dokumentów wynosi obecnie niecałe 91%.
Według założeń projektu miały zostać m.in. te prace:
- Budowę drogi ekspresowej nr S61 oraz budowę drogi krajowej nr 64,
- Przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową nr S61 oraz drogą krajową nr 64,
- Węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród, Łomża Północ,
- Budowę dróg innych niż droga ekspresowa nr S61 oraz droga krajowa nr 64 w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
- Budowę i przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- Przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową nr S61.
Pełny zakres prac drogowych przeczytacie na stronie GDDKiA.
