Białostoczanin oszukany na spoofing
Na telefonie 58-letniego mężczyzny z Białegostoku wyświetlił się numer telefonu infolinii bankowej. Dzwoniący przedstawił się jako pracownik banku i oświadczył, że dzwoni z departamentu bezpieczeństwa placówki. Poinformował 58-latka, że koś próbował włamać się na jego konto. Następnie nakłonił do zainstalowania oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia, zrobił przelew na wskazane konto na około 10 tys. zł. Później wziął pożyczkę w wysokości 25 tys. zł i również przelał na ten sam rachunek.
Co to jest spoofing?
Spoofing to jedna z metod, jakie stosują oszuści, do czyszczenia kont, czyli podszywanie się oszustów pod autentyczne numery banków. Przestępcy dzwonią do klientów banków, a na ich telefonach wyświetla się komunikat, że telefonuje dana placówka bankowa lub służby. Następnie nakłaniają do zainstalowania oprogramowania, które ma niby chronić przez włamaniem na konto, ale w praktyce do tego doprowadza. Później oszuści czyszczą konto z oszczędności.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]