Mieszkaniec Białegostoku padł ofiarą spoofingu. Przez rozmowę z osobą podającą się za pracownika banku stracił majątek!

i

Autor: pexels.com Zdjęcie ilustracyjne

Mieszkaniec Białegostoku padł ofiarą spoofingu. Przez rozmowę z osobą podającą się za pracownika banku stracił majątek!

2022-11-03 10:33

Osoba podająca się za pracownika banku zadzwoniła do mieszkańca Białegostoku i nakłoniła do zainstalowania oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia. W praktyce miało ono chronić konto przed włamaniem. W rzeczywistości w ten sposób oszuści zabrali pokaźne oszczędności.

Białostoczanin oszukany na spoofing

Na telefonie 58-letniego mężczyzny z Białegostoku wyświetlił się numer telefonu infolinii bankowej. Dzwoniący przedstawił się jako pracownik banku i oświadczył, że dzwoni z departamentu bezpieczeństwa placówki. Poinformował 58-latka, że koś próbował włamać się na jego konto. Następnie nakłonił do zainstalowania oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia, zrobił przelew na wskazane konto na około 10 tys. zł. Później wziął pożyczkę w wysokości 25 tys. zł i również przelał na ten sam rachunek.

Co to jest spoofing?

Spoofing to jedna z metod, jakie stosują oszuści, do czyszczenia kont, czyli podszywanie się oszustów pod autentyczne numery banków. Przestępcy dzwonią do klientów banków, a na ich telefonach wyświetla się komunikat, że telefonuje dana placówka bankowa lub służby. Następnie nakłaniają do zainstalowania oprogramowania, które ma niby chronić przez włamaniem na konto, ale w praktyce do tego doprowadza. Później oszuści czyszczą konto z oszczędności.

Białystok. Pościg ulicami miasta za 25-letnim Litwinem. Wcześniej ukradł auto

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]