o pierwsza z umów na dofinansowanie budowy obwodnic w ciągu dróg wojewódzkich w regionie, które będą finansowane z rządowego funduszu.
Obwodnica Kolna na trasie nr 647 będzie miała ok. 7 km długości. Ma odciążyć komunikacyjnie Kolno, zwłaszcza w sezonie letnim, gdy przez to miasto przejeżdżają tysiące samochodów w kierunku Mazur - podkreślano podczas podpisania umowy.
Czytaj także: Białystok. Uchodźcy odwdzięczyli się mieszkańcom za wielką pomoc [WIDEO]
Szansa dla gmin i regionu
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przypomniał, że z części Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) na drogach wojewódzkich w Polsce ma powstać 51 obwodnic. Wskazał, że w ciągu trzech ostatnich latach z funduszu wsparto samorządy realizujące 14 tys. km dróg lokalnych, a do końca dekady programu na drogi będzie przeznaczonych 40 mld zł.
O powstającej obwodnicy Kolna Adamczyk powiedział, że jest szansą dla gmin i regionu.
"Budująca się obok Via Baltica, to znakomity dostęp z każdej części nie tylko Polski, ale i z każdej części Europy do tego regionu. Zaś obwodnica wybudowana wokół Kolna to nowe tereny inwestycyjne, to nowa nadzieja dynamicznego rozwoju gospodarczego" - mówił Adamczyk.
Infrastruktura drogowa to podstawa
Marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki poinformował, że obwodnica Kolna ma kosztować ok. 95 mln zł, z czego 55 mln zł to środki z RFRD. Podkreślał, że budowa obwodnicy Kolna to większe bezpieczeństwo i komfort dla podróżnych, ale impuls rozwojowy dla tej części województwa.
"Wiemy, że infrastruktura drogowa jest podstawą (...), bez niej nie możemy ściągać dużych inwestorów, nie możemy angażować się w duże projekty, a tej brakowało" - mówił Kosicki.
Marszałek przypomniał, że na trzy obwodnice na drogach wojewódzkich samorząd województwa dostał 165 mln zł i to rekordowe dofinansowanie.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]