Oddano do użytku tunel pod torami Rail Baltica w Łapach [ZDJĘCIA]
Kierowcy mogą już jeździć nowym tunelem pod torami kolejowymi w Łapach. Dzięki tej inwestycji skraca się czas podróży, kierowcy nie muszą już objeżdżać tego miejsca. Budowa tunelu kosztowała 80 milionów złotych. Tunel w Łapach to ostatni z 25 tuneli, które powstały w ramach modernizacji ok. 70 km odcinka Czyżew-Białystok Rail Baltica.
"W miejsce dawnego przejazdu kolejowo-drogowego powstało funkcjonalne rozwiązanie, które znacznie usprawni komunikację w mieście. Całość składa się z części kolejowej – jest to wiadukt kolejowy nad drogą powiatową oraz części drogowej, którą tworzą przyległe ulice oraz dwa wiadukty dla samochodów. Na etapie projektowania uwzględnialiśmy też oczekiwania mieszkańców i władz Łap – na ich wniosek zbudowaliśmy w tunelu windy oraz jeden z wiaduktów" - powiedział o inwestycji Tomasz Łotowski z PKP PLK.
Tunel w Łapach i układ drogowy dają możliwość bezkolizyjnego przejazdu pod torami kolejowymi. A dzięki temu zdecydowanie zmniejszy się czas przejazdu przez miasto.
Tunel pod torami w Łapach częścią inwestycji Rail Baltica
Inwestorem były PKP PLK SA. Tunel w Łapach to ostatni z 25 tuneli, które powstały w ramach modernizacji ok. 70 km odcinka Czyżew-Białystok Rail Baltica - poinformował PAP Tomasz Łotowski z PKP PLK. Cała modernizacja odcinka Czyżew-Białystok Rail Baltica to koszt ok. 3,4 mld zł. Powstała z dofinansowaniem z UE z programu CEF - Łącząc Europę.