Południowa obwodnica Białegostoku
Zerwane umowy dotyczą tras:
- Białystok Zachód - Księżyno,
- Księżyno - Białystok Południe,
- Białystok Południe - Ploski.
GDDKiA podkreśla, że była zmuszona to zrobić, ponieważ Naczelny Sąd Administracyjny utrzymał w mocy wyrok o uchyleniu decyzji środowiskowej dla tych odcinków.
Co dalej z południową obwodnicą Białegostoku?
Wykonawcami budów miały być trzy firmy, a łączna suma kontaktów opiewała na prawie 1,5 miliarda złotych
Rafał Malinowski rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku zapewnia, że przygotowywany jest właśnie nowy wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu będzie ogłoszony nowy przetarg.
Wkrótce się okaże czy firmy, z którymi zerwano umowy nie będą ubiegać się o odszkodowanie.