Via Baltica. Na jakim etapie jest rozbudowa S61?
Prace budowlane trwają na siedmiu odcinkach realizacyjnych. Rozpoczęcie ich na trzech kolejnych musi poczekać na wydanie oficjalnego pozwolenia. Kierowcy korzystają już też z trzech odcinków trasy, która w przyszłości połączy S8 na wysokości Ostrowi Mazowieckiej z Budziskiem, na granicy Polski z Litwą.
Zobacz też: Duże zmiany w rozkładzie autobusów. Będą nowe godziny i więcej linii
Łączna długość przyszłej S61 to ponad 214 km, z czego kierowcy już korzystają z trzech odcinków o łącznej długości ok. 33,5 km. Jako pierwszy w listopadzie 2014 roku do użytku oddano odcinek Raczki – Suwałki Południe. Jego długość to około 12,7 km. Od kwietnia 2019 roku kierowcy mogą korzystać z obwodnicy Suwałk, a od 15 maja br. z drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna.
Pozostała część Via Baltici podzielona zostanie na 10 odcinków. Wartość wszystkich podpisanych i realizowanych umów (z wyjątkiem obwodnicy Augustowa) to przeszło 6,5 mld zł.
Via Baltica. Przebudowa S61 - jakie odcinki?
Prace na S61 dotyczą następujących podlaskich odcinków:
- Podborze – Śniadowo: 19,4 km
- Śniadowo – Łomża Południe: 16,99 km
- Łomża Południe – Łomża Zachód: 7,1 km
- Łomża Zachód – węzeł Kolno: 12,9 km
- węzeł Kolno – Stawiski: 16,4 km
- Stawiski – Szczuczyn: 18 km
- II jezdnia obwodnicy Szczuczyna: 8 km
- Szczuczyn – węzeł Ełk Południe: 23,3 km
- węzeł Ełk Południe – węzeł Wysokie: 22,9 km
- węzeł Wysokie – Raczki: 20,2 km
- Raczki – Suwałki Południe (fragment obwodnicy Augustowa): 12,75 km
- obwodnica Suwałk: 12,83 km
Więcej szczegółów na oficjalnej stronie GDDKiA Białystok.