Inwestycję wykonały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach prac na podlaskim odcinku Rail Baltica ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Bezkolizyjne skrzyżowanie
Przeprawa nad torami ma 23 m długości, natomiast cały obiekt, wraz z drogami dojazdowymi około 1 km. Bezpieczne dwupoziomowe skrzyżowanie zastąpiło dawny przejazd kolejowo-drogowy, przed którym wcześniej często musieli zatrzymywać się kierowcy.
Na razie tylko auta
Bezkolizyjne skrzyżowanie jest przeznaczone dla ruchu samochodowego. Dla pieszych i rowerzystów budowane jest dodatkowe przejście pod torami, które będzie gotowe do końca tego roku.
- Oddzielna przeprawy pieszo-rowerowa i samochodowa, to nasza odpowiedź na wnioski i potrzeby zgłaszane przez lokalny samorząd oraz mieszkańców. - Tomasz Łotowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Koszt budowy wiaduktu to 31,6 mln zł.
25 skrzyżowań
Na trasie Rail Baltica powstanie 25 bezkolizyjnych skrzyżowań przeznaczonych dla ruchu samochodów, w budowie pozostają tunele pod torami w Łapach i Baciutach.
- To wygoda i bezpieczeństwo dla mieszkańców, ale także istotne usprawnienie ruchu pociągów, które po zakończeniu wszystkich prac na linii, będą jeździć z prędkością do 200 km/h. - dodaje Łotowski