Największa inwestycja drogowa w Polsce powstaje na Podlasiu! Wznosi się tuż przy granicy
Budowa drogi ekspresowej S19 to najważniejsza inwestycja drogowa i nie tylko w województwie podlaskim. Infrastruktura drogowa znacznie wpłynie na warunki, w jakich mieszkańcy regionu będą mogli poruszać się po Podlasiu, zwłaszcza po strategicznych miejscach, również tych turystycznych. Bardzo często bywa właśnie tak, że przy okazji budowy dużych dróg o potencjale strategicznym, powstają również budynki towarzyszące. I właśnie taki również zostanie zbudowany na drodze S19 tuż przy granicy z Białorusią. Chodzi o gigantyczne Miejsce Obsługi Podróżnych, czyli dobrze znany kierowcom MOP. Ten w województwie podlaskim ma pomieścić nawet tysiąc samochodów, a całość inwestycji zajmie aż 22 hektarów.
Tutaj na Podlasiu powstanie nowa inwestycja drogowa
Chodzi o Miejsce Obsługi Pojazdów w Wojnowcach na Podlasiu, zaledwie cztery kilometry przed granicą z Białorusią. Inwestycja, tak jak wspominaliśmy wcześniej zajmie 22 hektarów. A w jej skład wejdzie:
- Ponad 800 stanowisk dla ciężarówek,
- Dwieście stanowisk dla aut osobowych,
- Dziesięć stanowisk dla autokarów.
Inwestycja realizowana jest w ramach budowy odcinka od Kuźnicy do Sokółki, czyli ostatnich 15,8 kilometrów w kierunku granicy z Białorusią. Plany obejmują również budowę 12 obiektów inżynierskich, w tym mostu nad rzeką Łosośna oraz jednego wiaduktu kolejowego. Cały koszt inwestycji to 526 mln złotych, a ta ma być skończona pod koniec 2025 roku.

S19 droga
Droga ekspresowa S19 budowana jest we wschodniej części kraju pomiędzy przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej a granicą ze Słowacją w Barwinku. Jej łączna długość jest szacowana na ok. 570 km. Trasa, poza odcinkiem Kuźnica Białostocka-Białystok w całości jest fragmentem szlaku „Via Carpatia”. S19 w województwie podlaskim będzie miała około 177 km. W tej chwili w budowie jest siedem odcinków drogi ekspresowej o łącznej długości ponad 91 km oraz 5 km dwujezdniowej drogi krajowej nr 19 klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) w rejonie przejścia granicznego w Kuźnicy. W tym momencie według informacji GDDKiA projektowane są:
- 3 odcinki o łącznej długości 49 km.
A trzy fragmenty o długości około 40 km czekają na decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.