- Najtańszą ofertę, wynoszącą 396 mln zł, złożyła firma Mota Engil, kolejną Intercor – 432 mln zł. Najwyżej, bo na 711 mln zł, wyceniła kontrakt Polaqua, przekraczając przy tym kosztorys zamawiającego, który wynosi 593 mln zł. - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Przetarg dotyczy odcinka Białystok Południe – Ploski nad Narwią, który ma długość 12,7 km. Mają tu powstać dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę (z rezerwą na trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni wybierze wykonawca.
Na tym fragmencie S19 zaplanowano budowa 16 obiektów inżynierskich, w tym 150-metrowego mostu nad doliną Narwi i 8 przejść dla zwierząt.
Podpisanie umowy z wybrana firmą zaplanowano do końca tego roku, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na połowę 2022 r. Droga ma powstać do roku 2024.
GDDKiA rozstrzyga aktualnie dwa inne przetargi S19 wokół Białegostoku o łącznej długości 47,5 km oraz 13,5 km drogi krajowej nr 65. Do końca roku planowane jest podpisanie umów.
Jeszcze w lipcu GDDKiA ogłosi kolejny przetarg na budowę S19 z Plosek do Bielska Podlaskiego.