- W Podlaskiem otwarto kluczową drogę wojewódzką Łomża – Mężenin, skracającą podróż do Białegostoku.
- Nowa trasa o długości 26,9 km zapewnia bezpieczeństwo i komfort, z nowoczesną infrastrukturą oraz ścieżką rowerową.
- Inwestycja za ponad 253 mln zł, głównie z funduszy UE, została ukończona przed terminem.
- Jakie korzyści przyniesie mieszkańcom ta długo wyczekiwana modernizacja?
27 kilometrów nowej drogi w Podlaskiem
Na tę inwestycję mieszkańcy Podlasia czekali od lat. Do użytku kierowców została oddana przebudowana droga wojewódzka nr 679 na odcinku Łomża – Mężenin. To najkrótsze drogowe połączenie między Łomżą a Białymstokiem, z którego codziennie korzystają tysiące osób dojeżdżających do pracy, szkół, uczelni, lekarzy i instytucji w stolicy regionu. Choć obyło się bez oficjalnych ceremonii i przecinania wstęgi, znaczenie tej inwestycji dla regionu jest ogromne.
Łomża i Białystok połączone szybciej i bezpieczniej
Nowa trasa ma długość 26,9 kilometra i została zaprojektowana zgodnie z nowoczesnymi standardami bezpieczeństwa:
- jezdnia o szerokości 7 metrów,
- liczne zatoki autobusowe,
- chodniki,
- drogi serwisowe,
- dwa mosty,
- dziesięć przepustów znacząco poprawiają komfort i płynność ruchu.
Ważnym elementem inwestycji jest również ścieżka rowerowa, powiązana z popularnym szlakiem Green Velo, co czyni trasę atrakcyjną nie tylko dla kierowców, ale także dla rowerzystów.
– To dobra wiadomość na zakończenie roku. Droga jest bezpieczna, nowoczesna i niezwykle potrzebna mieszkańcom regionu – podkreślił Jacek Piorunek, członek zarządu województwa podlaskiego. Jak zaznaczają samorządowcy, inwestycja realnie skróci czas dojazdu między dwoma największymi miastami regionu i odciąży inne, mniej przystosowane do dużego ruchu trasy.
Koszt przebudowy drogi wyniósł 253,7 mln zł, z czego ponad 215 mln zł pochodziło z funduszy europejskich, a 38,4 mln zł z budżetu Województwa Podlaskiego. Prace zrealizowało konsorcjum firm UNIBEP S.A. i PBK Łomża. Co istotne, inwestycja została zakończona wcześniej, niż zakładał harmonogram – obecnie prowadzone są już tylko drobne prace wykończeniowe.