Inwestycje

Wyremontowano dworzec kolejowy w Łapach. Sprawdź na zdjęciach, jak duża zmiana zaszła [GALERIA]

Stacja Łapy jest już niemal gotowa. Zakończono tam najważniejsze prace i teren obok dawnego dworca zmienił się nie do poznania. Pojawiły się przejścia podziemne do nowych peronów, nowe wiaty, ławki czy odcinki nowe odcinki torów. Zobacz, jak zmieniła się jedna z najważniejszych stacji kolejowych w Podlaskiem.

Zakończyliśmy najważniejsze prace na peronie nr 1 na stacji Łapy. Tym samym pociągi zatrzymują się już przy obu nowych platformach" - wyjaśnił Tomasz Łotowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Tym samym oddano do użytku nowy peron nr 1. Jest to jednoznaczne z zakończeniem kluczowych prac na popularnej przystanku kolejowym nieopodal Białegostoku.

Co nowego na stacji Łapy?

Teraz na stacji Łapy znajdziemy dwa perony. Oba mają charakter wyspowy i mają po dwie krawędzie - 400 i 200 m. Są zaprojektowane w sposób ułatwiający ruch pociągów i dający możliwość oddzielenia dłuższych i szybszych składów dalekobieżnych od krótszych i wolniejszych szynobusów regionalnych.

Ale to nie jedyne zmiany na jednej z najważniejszych stacji na linii Białystok-Warszawa. Do obu peronów od strony centrum miasta prowadzi przejście podziemne. Możemy poruszać się zarówno po schodach, jak i pochylniach, które są specjalnie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Nad peronami pojawiły się wiaty o długości 134 m. Natomiast, by ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów zwiększono wysokość peronów. Wraz z nowym peronem do użytkowania oddane zostały także:

  • nowe odcinki torów,
  • sieci trakcyjnej,
  • urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Które z tych miast leżą na Podlasiu? Sprawdź Quiz, który jest tylko w teorii łatwy. 10/16 to sztuka!

Pytanie 1 z 18
Czy Supraśl to miasto leżące w woj. podlaskim?

Niedługo koniec remontów w Łapach

Przebudowa stacji kosztowała 300 mln zł. To jednak nie koniec robót budowlanych w Łapach. Tuż przy peronach bliska zakończenia jest budowa przejścia podziemnego, które zastąpiło dawną kładkę. Tunel ma zapewnić bezpieczną komunikację pod torami i dodatkowy dostęp dla peronów, ponieważ pojawią się tam dwie windy.

Do końca zbliżają się także prace w innych częściach miasta. Nowe przejście podziemne u zbiegu ulicy Długiej i Południowej zastąpiło starą kładkę i umożliwia dostęp na drugą stronę miasta.

Na ukończeniu są również prace przy budowie tunelu pod torami w rejonie ulicy Nilskiego-Łapińskiego. Wiadukt ma znacząco usprawnić ruch drogowy i kolejowy. Wcześniej kierowy musieli w tym miejscu czekać przed rogatkami.

Zakończenie prac zaplanowano jeszcze w tym roku.

Dworzec jak z bajki! Warszawa Zachodnia robi ogromne wrażenie