PKP Warszawa-Białystok. Więcej połączeń i szybsze przejazdy
Obecnie w rozkładzie PKP Intercity pomiędzy Białymstokiem, a Warszawą jest 10 połączeń na dobę. W nowym rozkładzie będzie to 11 pociągów dobowo (2 przez Bielsk Podlaski).
Na ten moment najszybszy z pociągów na tej trasie jedzie do Białegostoku w 2 godziny i 16 minut. Najwolniejszy natomiast 2 godziny i 29 minut.
Od 10 grudnia niektóre połączenia mają zostać przyspieszone. Dla przykładu popołudniowy IC Pilecki do Białegostoku z Warszawy Centralnej ma dojechać w 2 godz. i 7 minut. Z kolei IC Baczyński i IC Słowacki z Białegostoku do Warszawy Centralnej mają pokonać trasę w 2 godz. i 5 minut. Reszta pociągów będzie jednak kursować od kilku do kilkunastu minut dłużej (maksymalnie 2:23).
Przebudowa podlaskiego odcinka Rail Baltica
Co więcej, teraz pociągi między stolicą Polski a stolicą Podlasia odjeżdżają głównie z Warszawy Gdańskiej. Jest to spowodowane pracami przy węźle warszawskim.
Od grudnia natomiast pociągi będą znowu przejeżdżać przez Warszawę Wschodnią, Centralną aż do Zachodniej.
Przebudowa stacji Białystok w ramach Rail Baltica ciągle trwa, ale znajduje się już na zaawansowanym etapie. Do czasu zakończenia modernizacji podlaskiego odcinka Rail Baltica planowane są wciąż czasowe ograniczenia.
Zmiany w kursowaniu pociągów PKP w Podlaskiem
Czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa - Białystok w nowym rozkładzie jazdy skróci się średnio o 10 minut. Dzięki postępowi prac modernizacyjnych na odcinku Szepietowo – Białystok, w tym na stacjach Racibory i Baciuty, możliwe jest zmniejszenie liczby punktowych ograniczeń prędkości związanych z robotami oraz wyeliminowanie dodatkowych postojów części pociągów" - wyjaśnił Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK.
Od 10 grudnia dostępny będzie nowy peron na przystanku Białystok Zielone Wzgórza. Na przystanku będzie możliwe krzyżowanie pociągów.
CZYTAJ TAKŻE: Przy Dworcu PKP w Białymstoku pojedziecie szybciej. Otwarte po remoncie ul. Monte Cassino i Łomżyńska
Jakie jeszcze zmiany przewidziano?
"Od 20 grudnia 2023 r. do 22 lutego 2024 r. pociągi na odcinku Szepietowo - Białystok będą kursowały po dwóch torach" - przekazała spółka PKP PKL
Pociąg IC Fredro, który obecnie jeździ na trasie Wrocław – Warszawa przez Opole i Częstochowę, będzie miał wydłużoną relację do Białegostoku. Ponadto skład IC Baczyński kursujący z Warszawy do Wrocławia przez Łódź również pojedzie z Białegostoku i zastąpi pociąg IC Zamenhof, który jeździł tylko między stolicą województwa podlaskiego a Warszawą" - możemy przeczytać w komunikacie spółki.
90 proc. połączeń relacji Warszawa-Białystok z kategorią IC
Przewoźnik planuje również uruchomienie dodatkowego pociągu IC Esperanto na odcinku Białystok-Warszawa Centralna. Miałby on kursować w każdą niedzielę i nieco rozluźnić największy ruch pasażerski na tej trasie.
W przyszłym roku, zgodnie z planami spółki, 90 proc. wszystkich pociągów pomiędzy Warszawą a Białymstokiem będzie obsługiwana wygodniejszym taborem - wyższej kategorii IC.
Zobacz poniżej jak postępują prace przy dworcu w Białymstoku.