Pracowałeś przed 1999 rokiem? Masz szansę na wyższą emeryturę od ZUS!

i

Autor: Jakub Sadkowski,pexels.com Pracowałeś przed 1999 rokiem? Masz szansę na wyższą emeryturę od ZUS!

Emerytura

Pracowałeś przed 1999 rokiem? Masz szansę na wyższą emeryturę od ZUS!

2024-06-19 8:21

Warto przejrzeć nasze domowe archiwa i poszukać w szafie starych dokumentów od pracodawców. Dlaczego? Może to być szansa na uzyskanie wyższej emerytury. Jak informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych, niektóre materiały z przeszłości, mogą podnieść wysokość świadczenia emerytalnego.

Spis treści

  1. Emerytura może być wyższa! Konieczne przedstaw te dokumenty w ZUS
  2. Pracowałeś przed 1999 rokiem? Jest szansa na wyższe świadczenie emerytalne od ZUS!

Emerytura może być wyższa! Konieczne przedstaw te dokumenty w ZUS

Istnieje pewien sposób na otrzymanie wyższej emerytury. Przypomina o nim Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W domowych archiwach wystarczy poszukać dokumentów dotyczących historii naszego zatrudnienia.

Jeżeli dotychczas ZUS nie otrzymał takich dokumentów, należy je przestawić w zakładzie. Takim sposobem uzupełnimy dane. Dzięki temu możemy podnieść nasze świadczenie.

Ile wiesz o ZUS? Sprawdź swoją wiedzę w tym quizie błyskawicznym!

Pytanie 1 z 17
Jakie jest rozwinięcie skrótu ZUS?

Pracowałeś przed 1999 rokiem? Jest szansa na wyższe świadczenie emerytalne od ZUS!

Podniesienie świadczenie emerytalnego jest możliwe, w przypadku osób zatrudnionych przed 1999 rokiem. To właśnie w tym roku reforma systemu emerytalnego wywołała spore zamieszanie. Do dzisiaj niektórzy emeryci i renciści odczuwają jej skutki. ZUS regularnie przypomina, że świadczenia osób zatrudnionych przed 25 laty mogą być wyższe niż obecnie.

Należy podkreślić, że nawet jeżeli ktoś pracował w tamtym czasie, to gdy ZUS nie ma na to dowodów, wówczas wysokość świadczenia jest naliczana ze szkodą dla ubezpieczonego. Dlatego warto poświęcić na to chwilę. Czasem konieczny będzie kontakt z byłym pracodawcą, a jeżeli firma nie istnieje, to z archiwum zakładowym.

- Likwidowane lub przekształcone zakłady pracy miały najczęściej swoich następców prawnych i to te podmioty powinny przejąć archiwalne dokumenty - wskazuje w rozmowie z Interią Iwona Kowalska-Matis, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku.

ZUS w takiej sytuacji wskaże, jakie dokumenty będą potrzebne. Jeżeli uda się odnaleźć brakujące dokumenty, kwota emerytury zostanie naliczona ponownie, zgodnie z nowymi zasadami.

A. BRYŁKA: 13 i 14 EMERYTURA DO LIKWIDACJI
Listen on Spreaker.