Płatne autostrady w 2023 roku
O konieczności wprowadzenia opłat na autostrady w Polsce minister infrastruktury Andrzej Adamczyk mówił już w 2021 r. podczas wizyty na budowie A1. Wówczas szef resortu został zapytany, czy ta trasa zostanie objęta opłatami. Adamczyk stwierdził, że państwa nie stać na utrzymywanie takich dróg i opłaty będą konieczne. Zaznaczył jednak, że najważniejsze odcinki autostrad w Polsce nie zostaną objęte biletami w 2022 r. i 2023 r.
Okazuje się jednak, że płatności w pierwszym kwartale nowego roku będą dotyczyły kierowców samochodów ciężarowych. Zapowiedział to Rafał Weber, wiceminister infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację posła Koalicji Obywatelskiej Michała Jarosa.
Polecany artykuł:
Nowe płatne odcinki dróg ekspresowych i autostrad w Polsce
Ministerstwo Infrastruktury planuje rozszerzenie sieci dróg płatnych (będących w zarządzie GDDKiA) dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, na których pobierana jest opłata elektroniczna za pośrednictwem systemu e-TOLL (system płatności, który zastąpił popularne wcześniej szlabany).
Płatne będą te odcinki autostrad i dróg ekspresowych, które zostały wybudowane i oddane do użytku od 2017 r. Właśnie w tym roku poszerzono listę tras, za które trzeba płacić. W latach 2017-2022 GDDKiA udostępniła bowiem ponad 1600 km tras dwóch najwyższych kategorii. Wśród nich jest m.in. wskazana A1 między Tuszynem w woj. łódzkim a Częstochową.
Źródło: money.pl