Jak podkreślają władze Białegostoku, otwarcie tuneli w ulicy Klepackiej pozwoliło zyskać kolejny bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi. Usprawnia on dojazd do osiedla Starosielce zlokalizowanego po zachodniej stronie miasta.
Zobacz też: Najbrzydsze budynki w Białymstoku i woj. podlaskim. Architekt płakał, jak projektował [ZDJĘCIA]
Ulica Klepacka po remoncie. Zmiana organizacji ruchu
Na przebudowywanym odcinku ulicy wciąż trwają prace budowlane, dlatego można tamtędy jeździć według czasowej organizacji ruchu, przy ograniczeniu prędkości do 30 km/h. Przewidywany termin zakończenia wszystkich robót to koniec listopada 2020 r.
– Przebudowa ulicy Klepackiej to odpowiedź Miasta na potrzeby mieszkańców – zaznaczył zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński. – Przed rozpoczęciem prac to miejsce było niebezpieczne, między innymi ze względu na niestrzeżone przejazdy kolejowe. Ten problem został wyeliminowany.
Co objął remont Klepackiej?
W ramach prac pod ulicą Klepacką powstały:
- tunele,
- nowa nawierzchnia jezdni,
- chodniki,
- zjazdy,
- ścieżki rowerowe,
- ciąg pieszo-rowerowy,
- oświetlenie uliczne,
- podziemny zbiornik retencyjny z przepompownią,
- urządzeniami do oczyszczania ścieków opadowych.
Jak informuje Agnieszka Błachowska z białostockiego magistratu, wszystko to ma się przyczynić do poprawy ruchu w tej części miasta, odciąży sąsiednie ulice i ułatwi przejazd autobusom komunikacji miejskiej.
Przebudowa ulicy Klepackiej to jedno z zadań realizowanych w ramach projektu „Rozwój infrastruktury transportu miejskiego”. Przedsięwzięcie obejmuje również m.in. przebudowę ulic:
- Legionowej,
- Wiosennej,
- Prezydenta R. Kaczorowskiego,
- Mickiewicza.
Na realizację projektu miasto pozyskało unijne dofinansowanie w wysokości ponad 105 mln zł. Koszt przebudowy ul. Klepackiej to ok. 40 mln zł.