Czy modele i modelki stracą pracę?
Każdy z nas przynajmniej z zasady wie, jak swoje produkty przedstawiają i promują znane marki modowe. Zazwyczaj konkretny rodzaj odzieży prezentowany jest na modelu lub modelce, a klienci dzięki temu mogą zobaczyć jak sukienka, spódnica, bluza, kurtka czy but wygląda i komponuje się z innymi elementami garderoby. Problem w tym, że być może kariera w modelingu przestała być przyszłościowa. Dlaczego? Wystarczy spojrzeć na kroki, jakie podejmują znane marki odzieżowe.
Jedną z nich jest światowy gigant odzieżowy Levi Strauss, który poinformował o podjęciu współpracy z firmą Lalaland.ai. To cyfrowe studio mody, które zajmuje się… tworzeniem modeli generowanych przez sztuczną inteligencję.
Przedsiębiorstwo zostało założone w Amsterdamie w 2019 roku. Lalalan.ai wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję do tworzenia hiperrealistycznych modeli w każdym wieku, z dowolną sylwetką czy odcieniem skóry.
Obecnie, podczas zakupów na Levi.com lub w aplikacji zazwyczaj mamy jednego modela/modelkę dla każdego produktu. Wiemy, że nasi klienci chcą robić zakupy z modelami, którzy wyglądają tak, jak oni. Wierzymy, że nasi modele powinni odzwierciedlać naszych konsumentów, dlatego nadal różnicujemy modele ludzkie pod względem rozmiaru i typu ciała, wieku i koloru skóry. Technologia sztucznej inteligencji może nam potencjalnie pomóc, uzupełniając modele i otwierając przyszłość, w której będziemy mogli umożliwić klientom oglądanie naszych produktów na większej liczbie modeli, które wyglądają jak oni sami, tworząc bardziej osobiste i integracyjne wrażenia zakupowe - czytamy w firmowym komunikacie.
Czy AI może zabrać pracę modelom i modelkom?
Chociaż sztuczna inteligencja prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi dla nas modeli ludzkich, jesteśmy podekscytowani potencjalnymi możliwościami, jakie może nam zapewnić w zakresie doświadczeń konsumenckich - poinformowała globalna szefowa strategii cyfrowej i nowych technologii w Levi Strauss, dr Amy Gershkoff Bolles.
Współpraca podjęta z Lalaland.ai ma wymiar biznesowy.
Nie zmniejszamy naszych planów dotyczących sesji zdjęciowych na żywo czy korzystania prawdziwych modeli ani naszego zaangażowania w pracę z różnymi modelami. Autentyczne opowiadanie historii zawsze było częścią naszego kontaktu z fanami, a prawdziwi modele i współpracownicy są podstawą tego doświadczenia. Partnerstwo Lalaland.ai może zapewnić pewne korzyści biznesowe, które zapewniają konsumentom lepsze wyczucie tego, jak wygląda dany produkt, ale nie powinno być mylone z zaangażowaniem lub strategią firmy w zakresie różnorodności, równości i integracji – czytamy w komunikacie.