Spis treści
Gigantyczna inwestycja w Podlaskiem: S19 kreuje przyszłość transportu w Europie!
W województwie podlaskim intensywnie postępują prace nad drogą ekspresową S19 – projektem o monumentalnym znaczeniu dla całego kontynentu. Ta strategiczna trasa, integralna część korytarza Via Carpatia, stanie się jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych Europy, spinając Północ z Południem. Docelowo 570-kilometrowa arteria połączy granicę z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej z granicą słowacką w Barwinku, redefiniując możliwości transportowe i gospodarcze regionu oraz Europy.
Tak powstaje ważny odcinek S19 w woj. podlaskim
Jednym z fragmentów powstającej obecnie "ekspresówki" S19 jest odcinek Boćki (bez węzła) - Malewice. To blisko 16-kilometrowy fragment budowy ekspresówki na linii Białystok – Lubartów odcinek Boćki (bez węzła) - Chlebczyn. Projekt rządowy zakładał koniec prac w 2025 roku i jak sprawdziliśmy w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zaawansowanie prac wynosi 99 proc. To jednak nie znaczy, że do zakończenia prac pozostało już niewiele. Kiedy zagłębimy się w szczegóły, to zaawansowanie robót drogowych na 15 października 2025 wynosi 88,50 proc. Jakie parametry będzie miała droga S19 na odcinku Boćki (bez węzła) - Malewice?
Według GDDKiA parametry S19 na odcinku Boćki (bez węzła) - Malewice:
- klasa drogi: S
- liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
- szerokość pasa ruchu: 3,5m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
- szerokość poboczy: 0,75m lub więcej
- obciążenie: 11,5 ton/oś
- długość: 15,91 km
Tak przebiegają prace na drodze S19 na odcinku Boćki (bez węzła) - Malewice:
