Bolid CMS-06 wykorzystuje kompozytową konstrukcję samonośną. Dzięki badaniom siły docisku i oporu powietrza przeprowadzonym w tunelu aerodynamicznym Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa w Warszawie konstrukcja uzyskuje rewelacyjne parametry na torze wyścigowym przy kryterium do wyścigów w formule student ograniczającym pojemność silnika do 600 cm3.
Studenci z Politechniki Białostockiej wykorzystali do budowy swojego bolidu silnik Honda CBR 600 RR. Rozwiązania zastosowane w aucie:
- niezależne zawieszenie z pełną regulacją geometrii
- wykonanie poszczególnych elementów w technologii proszków spiekanych
- podłoga wykonana z kompozytu przekładkowego na rdzeniu aramidowym
- hybrydowa konstrukcja nośna – część przednią stanowi “monocoque” wykonany z włókna węglowego oraz przekładki aluminiowej typu “honeycomb”, część tylna jest to klasyczna konstrukcja kratownicowa wykonana ze stali stopowej o podwyższonych właściwościach wytrzymałościowych
- system telemetrii oraz dostęp do danych w czasie rzeczywistym
- autorski układ smarowania silnika z suchą misą olejową
- mechanizm różnicowy o limitowanym poślizgu z możliwością regulacji napięcia wstępnego
- zmodyfikowany układ rozrządu
- autorski układ chłodzenia jednostki napędowej
- ergonomia pojazdu dostosowana do potrzeb kierowców
Podczas Pikniku Rajdowego przy Teatrze Dramatycznym studenci z Wydziału Mechanicznego KN Auto-Moto-Club zaprezentują również pojazd spełniający wymagania Federation Internatiole de I’Automobile odnośnie pojazdów rallycrossowych.
Bolid ścigający się w wyścigach formuły student i rallycrossowe auto Waldi1 będzie można oglądać i porozmawiać ze studentami o pracy w Cerber Motorsport działający w ramach Studenckiego Koła Naukowego Auto-Moto-Club będzie można w sobotę i niedzielę, 12 i 13 czerwca, w godz. 10-18, na placu przed Teatrem Dramatycznym.
Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie Politechniki Białostockiej.
Źródło: Informacja prasowa PB