PKP

Nowy peron na przystanku Białystok Zielone Wzgórza. Podróż pociągiem z Białegostoku do Warszawy skróci się średnio o 10 minut

2023-12-16 8:18

Podróżujący mogą już skorzystać z drugiego nowego peronu na przystanku Białystok Zielone Wzgórza. Otwarto go w niedzielę 10 grudnia. Tego samego dnia wprowadzono też nowy rozkład jazdy pociągów. Wraz z postępem prac na podlaskim odcinku linii Rail Baltica, w grudniu 2023 r. podroż z Białegostoku do Warszawy ma skrócić się średnio o 10 minut.

Nowy peron na przystanku Białystok Zielone Wzgórza

Nowy peron nr 1 ma długość 400 m. Tyle samo co oddany do użytku we wrześniu 2023 r. peron nr 2. Dzięki temu mogą się tam zatrzymywać zarówno pociągi regionalne, jak i dłuższe składy dalekobieżne.

Znalazły się tam wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania. Do obu peronów prowadzi z kolei przejście podziemne wyposażone w schody i pochylnie, które zapewniają także dostęp osobom o ograniczonej mobilności.

Pociągi z przystanku Białystok Zielone Wzgórza do Warszawy i Ełku będą odjeżdżać z obu peronów. Ma to związek z prowadzonymi nadal pracami liniowymi. Szczegółowe informacje podane są w rozkładzie jazdy.

Pociągiem na trasie Białystok - Warszawa szybciej o 10 minut

Wraz z postępem prac na linii Rail Baltica, w grudniu sukcesywnie oddawane od użytku będą kolejne perony na następujących stacjach i przystankach:

  • Białystok Zielone Wzgórza,
  • Raciobory,
  • Zdrody Nowe,
  • Łapy Osse,
  • Uhowo,
  • Baciuty,
  • Trypucie,
  • Niewodnica,
  • Klepacze.

Od 19 grudnia ruch na trasie Czyżew - Białystok (poza stacją w Łapach) będzie prowadzony dwutorowo. W efekcie podróże relacji Białystok - Warszawa skrócą się średnio o 10 minut. O zapowiadanych zmianach pisaliśmy już wcześniej. Tutaj znajdziecie także szczegółowe zmiany czasu przejazdu pociągów.

Niedługo zakończenie prac w ramach Rail Baltica. Kiedy koniec prac przy dworcu w Białymstoku?

Roboty są kontynuowane, między innymi na stacjach w Łapach i Białymstoku oraz na budowach skrzyżowań dwupoziomowych. Co dzieje się przy dworcu w Białymstoku możecie zobaczyć tutaj.

Całość inwestycji to koszt prawie 3,4 mld zł. Zakończenie prac na większości stacji zaplanowano do końca 2023 r. Natomiast na stacji Łapy i Białystok prace potrwają jeszcze w 2024 r.

Najnowocześniejszy dworzec kolejowy w Europie? Warszawa Zachodnia rośnie w oczach