Nowy peron na przystanku Białystok Zielone Wzgórza
Nowy peron nr 1 ma długość 400 m. Tyle samo co oddany do użytku we wrześniu 2023 r. peron nr 2. Dzięki temu mogą się tam zatrzymywać zarówno pociągi regionalne, jak i dłuższe składy dalekobieżne.
Znalazły się tam wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania. Do obu peronów prowadzi z kolei przejście podziemne wyposażone w schody i pochylnie, które zapewniają także dostęp osobom o ograniczonej mobilności.
Pociągi z przystanku Białystok Zielone Wzgórza do Warszawy i Ełku będą odjeżdżać z obu peronów. Ma to związek z prowadzonymi nadal pracami liniowymi. Szczegółowe informacje podane są w rozkładzie jazdy.
Pociągiem na trasie Białystok - Warszawa szybciej o 10 minut
Wraz z postępem prac na linii Rail Baltica, w grudniu sukcesywnie oddawane od użytku będą kolejne perony na następujących stacjach i przystankach:
- Białystok Zielone Wzgórza,
- Raciobory,
- Zdrody Nowe,
- Łapy Osse,
- Uhowo,
- Baciuty,
- Trypucie,
- Niewodnica,
- Klepacze.
Od 19 grudnia ruch na trasie Czyżew - Białystok (poza stacją w Łapach) będzie prowadzony dwutorowo. W efekcie podróże relacji Białystok - Warszawa skrócą się średnio o 10 minut. O zapowiadanych zmianach pisaliśmy już wcześniej. Tutaj znajdziecie także szczegółowe zmiany czasu przejazdu pociągów.
Niedługo zakończenie prac w ramach Rail Baltica. Kiedy koniec prac przy dworcu w Białymstoku?
Roboty są kontynuowane, między innymi na stacjach w Łapach i Białymstoku oraz na budowach skrzyżowań dwupoziomowych. Co dzieje się przy dworcu w Białymstoku możecie zobaczyć tutaj.
Całość inwestycji to koszt prawie 3,4 mld zł. Zakończenie prac na większości stacji zaplanowano do końca 2023 r. Natomiast na stacji Łapy i Białystok prace potrwają jeszcze w 2024 r.