Spis treści
- Nowa droga na Podlasiu
- Budowa drogi na odcinku Knyszyn-Korycin
- Nowa droga na odcinku Knyszyn-Korycin. Jak będzie wyglądała obwodnica Suchowoli?
Nowa droga na Podlasiu
Nowa droga na Podlasiu zostanie wybudowana na odcinku Knyszyn – Korycin, a wartość umowy to 7,3 mln zł. GDDKiA podpisała z firmą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z przygotowaniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Spółka ta będzie miała na to 15 miesięcy, wobec tego całość ma być przygotowana do końca grudnia 2025 roku. Później ruszą prace budowlane.
Budowa drogi na odcinku Knyszyn-Korycin
Nowa droga na Podlasiu ma zostać zaprojektowana po nowej trasie. Będzie miała ok. 24 km i nawierzchnię przystosowaną do ruchu pojazdów o nośności 11,5 t/oś. Połączy powstającą S16 Knyszyn – Krynice z realizowaną, w ramach Programu budowy 100 obwodnic, obwodnicą Suchowoli. Planowany odcinek – jeśli zostanie zrealizowany – przejmie ruch tranzytowy z istniejącej DK8 przechodzącej przez Puszczę Knyszyńską.
Umowa z firmą Multiconsult Polska specjalnie została zaprojektowana w ten sposób (czyli na przygotowanie projektu i dokumentacji), bo ostateczną decyzję o budowie podejmie Unia Europejska po dogłębnej analizie sieci dróg w województwie podlaskim. I chociaż brzmi to tajemniczo, patrząc na to, jakie decyzje o budowie dróg na Podlasiu już podjęto, szansę na realizację są duże.
Nowa droga na odcinku Knyszyn-Korycin. Jak będzie wyglądała obwodnica Suchowoli?
Prace na nowym odcinku drogi będą polegały na zaprojektowaniu dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym na każdej jezdni, na parametrach drogi ekspresowej. Przewidziano trzy węzły drogowe: Knyszyn (skrzyżowanie z S16 i DK65), Jasionówka (skrzyżowanie z DW671 i drogą powiatową Starowola - Jasionóweczka) oraz Korycin (skrzyżowanie z DW671). Zaplanowano także parę MOP-ów Zofiówka ulokowanych po obu stronach trasy.
W ramach inwestycji przewidziane są:
- przebudowę istniejących dróg kolidujących z nową trasą,
- budowę dodatkowych jezdni do obsługi ruchu lokalnego,
- budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt),
- budowę systemu odwodnienia.