Od 2022 r. wraz z Polskim Ładem wprowadzono trzy nowe ulgi na innowacje: na ekspansję (zwaną również marketingową, bo pozwala odliczyć wydatki na marketing), na robotyzację i na prototyp. I to właśnie one są kluczowe w perspektywie zwrotu nawet 190 tys. zł od Urzędu Skarbowego. Mało jednak przedsiębiorców wie i decyduje się na taki manewr.
Nawet 190 tys. zł zwrotu od Urzędu Skarbowego
Ulga na ekspansję, nazywana także "ulgą prowzrostową ", jest jedną z najatrakcyjniejszych ulg wprowadzonych w ramach Polskiego Ładu. Dzięki niej można odliczyć do 1 mln zł wydatków, co oznacza 190 tys. zł oszczędności rocznie! Dotyczy to zarówno prowadzących działalność gospodarczą, jak i spółki.
Ulga na ekspansję – co to?
Ulga na ekspansję polega na tym, że można odliczyć dodatkowo 100 proc. poniesionych wydatków w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów w kraju i/lub za granicą. Mogą z niej skorzystać przedsiębiorcy produkujący własne produkty i ponoszący wydatki na zwiększenie przychodów z prowadzonej działalności. Konkretnie chodzi o wydatki na:
- uczestnictwo w targach,
- działania promocyjno-informacyjne (to jest bardzo szeroka kategoria, dlatego niektórzy eksperci mówią o uldze marketingowej),
- dostosowanie opakowań produktów do wymagań kontrahentów,
- przygotowanie dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów (m.in. dot. certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych),
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym podmiotom.
- Co istotne: wydatki można odliczyć dwukrotnie, w pełnej wysokości: 100 proc. zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i 100 proc. odliczyć w ramach ulgi prowzrostowej/na ekspansję.