Rebranding, obejmujący np. zmianę logo firmy, zawsze wywołuje emocje wśród klientów. Tym bardziej, jeśli chodzi o najpopularniejsze firmy, takie jak Nokia, która kilkanaście lat temu była światowym liderem na rynku telefonów komórkowych.
Nokia z nowym logo
Poprzednie hasło "Connecting people" i logo fińskiej Nokii znał niemal każdy - charakterystyczne, kanciaste białe litery na niebieskim tle przez 25 lat pojawiały się na pudełkach telefonów, w reklamach i w przestrzeni miejskiej. Przez ponad dwie dekady świat technologii zmienił się o 180 stopni, liderami zostały niegdyś niszowe firmy, a światowi giganci zostali zapomnieni przez klientów. Choć Nokia nie produkuje już od dekady telefonów, to wciąż prężnie działa. Firma dostarcza specjalistyczny sprzęt dla telekomów - jest liderem w segmentach infrastruktury optycznej do internetu światłowodowego i prywatnych sieci mobilnych.
Nowe logo zawiera nazwę firmy, które zapisane jest niepełnymi literami. Mogą być one prezentowane na różnych, jaskrawych tłach.