Poczta Polska ofiarą oszustów - podszywają się, by wyłudzać pieniądze
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (CSIRT NASK) dostał zgłoszenia od użytkowników, którzy drogą mailową otrzymali link do strony naśladującej operatora pocztowego pod nazwą „Pocztowy Polska” - poinformowano we wtorkowym komunikacie.
Jak podano, po naciśnięciu przycisku „Śledź swoje zamówienie” użytkownik wybiera termin dostawy, a następnie przenoszony jest na inną witrynę, na której zaproszony jest do dokonania płatności. Otrzymuje tam też informację, że przystępuje do „programu partnerskiego” z cykliczną „opłatą członkowską”, tymczasem w rzeczywistości jest to panel wyłudzający dane karty płatniczej - wyjaśniono.
W komunikacie przypomniano również o innych oszustwach, m.in. o kampanii dystrybuującej szkodliwe oprogramowanie wykorzystujące logo banku PKO BP.
Więcej o oszustwie, w którym złodzieje podszywają się pod PKO BP, przeczytasz tutaj: PKO BP pilnie ostrzega. Klienci największego polskiego banku mogą stracić pieniądze. Wystarczy jedno kliknięcie.
Poczta Polska - punkty nadania, śledzenie przesyłek, płatności
Aby nie dać się oszukać, warto na bieżąco sprawdzać oficjalną stronę internetową Poczty Polskiej - www.poczta-polska.pl. To tam znaleźć można informacje m.in. o paczkach, na które czekamy lub o wszelkich płatnościach.
Poza tym na stronie umieszczono numer telefonu do Biura Obsługi Klienta: 801 333 444. Jego pracownicy mogą udzielić klientom wszelkich potrzebnych informacji i zweryfikować, czy otrzymywane, "nieoficjalne" wiadomości są prawdziwe, czy należy na nie uważać.