Inwestycje

Najważniejsza inwestycja drogowa w Podlaskiem coraz bliżej realizacji! Tak wygląda kluczowy fragment szlaku

2025-06-27 12:51

Droga S19 to najważniejsza inwestycja drogowa w województwie podlaskim w 2025 roku. Odcinek Haćki-Bielsk Podlaski Zachód to kluczowy fragment międzynarodowego szlaku Via Carpatia, który połączy Polskę z Litwą i Grecją. Jego budowa jest na zaawansowanym etapie, a dobra pogoda od początku roku przyśpieszyła postępy prac. Zobacz jak pod koniec czerwca 2025 postępują roboty drogowe. Udało nam się uzyskać najnowsze zdjęcia z ziemi i z powietrza.

Budowa szlaku Via Carpatia na Podlasiu

Budowa odcinka S19 Haćki-Bielsk Podlaski Zachód rozpoczęła się dawno, bo we wrześniu 2023 r. To pierwszy fragment międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia budowanego w Podlaskiem. Jest to także pierwszy odcinek S19 budowany w woj. podlaskim na południe od Białegostoku.

S19 Haćki - Bielsk Podlaski. Kiedy koniec prac?

Inwestycja przewiduje łącznie budowę 9 km drogi ekspresowej S19 i 2,2 km drogi krajowej nr 66 w standardzie drogi głównej przyspieszonej.

Prace na odcinku drogi ekspresowej S19 Haćki-Bielsk Podlaski Zachód są obecnie zaawansowane. A znaczne postępy widać właściwie z miesiąca na miesiąc. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2025 r, a konkretniej III kwartał roku.

Odcinek ten stanowi ważny element obwodnicy Bielska Podlaskiego, mającej na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta.

Budowa S19 Haćki - Bielsk Podlaski na Podlasiu. Tak aktualnie wyglądają postępy prac budowlanych [ZDJĘCIA]

Nam udało się dotrzeć do najnowszych zdjęć, które obrazują postępy prac budowlanych odcinka S19 Haćki-Bielsk Podlaski. Znajdziecie je poniżej.

Budowa S19 Haćki - Bielsk Podlaski w woj. podlaskim. To powstanie

Co zostanie wykonane w ramach budowy drogi S19 w województwie podlaskim? Projekt zakłada:

  • Budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 oraz jednojezdniowego odcinka DK66.
  • Realizację dwóch węzłów drogowych: Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód.
  • Budowę Obwodu Utrzymania Drogowego z zapleczem administracyjno-socjalnym.
  • Wykonanie 22 obiektów inżynierskich, w tym wiaduktów i przejść dla zwierząt.
  • Przebudowę infrastruktury kolidującej z nową trasą, w tym dróg lokalnych i sieci technicznych.
  • Zastosowanie rozwiązań proekologicznych, takich jak ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt oraz zieleń naprowadzająca.
Białystok Radio ESKA Google News
Tak się w Polsce buduje drogi
SuperTemat
Polskie drogi w coraz lepszym stanie.