Już niedługo całą drogę Białystok - Warszawa pokonamy pociągiem z prędkością 160 km/h. Pod koniec grudnia zakończyły się ważne inwestycje związane z budową trasy Rail Baltica. Nad Bugiem zawisły i działają juz dwa nowe mosty. Na stacji w Małkinii pasażerowie korzystają z drugiego nowego peronu. Ustawione tam nowe wiaty i ławki. Pojawiło się też LED-owe oświetlenie, system nagłośnienia i tablice informacyjne.
Najdroższe piwo w życiu? Mężczyzna uciekał przed ekspedientką. Wpadł na policjanta
- Nowa przeprawa nad Bugiem na trasie do Białegostoku to następny zmodernizowany w ramach Krajowego Programu Kolejowego most - tłumaczy Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Dzięki niemu zwiększona została przepustowość całej linii Białystok – Warszawa. Tylko w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały i zmodernizowały 150 mostów kolejowych między innymi w Piszu nad rzeką Pisą, w Kępie Rzeczyckiej nad Sanem, pod Koninem na Kanale Grójeckim.
Przebudowany dostosowano do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułożono antypoślizgową nawierzchnię i ścieżki naprowadzające. W lutym, po otrzymaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, otwarte będzie przejście dla podróżnych. W ramach inwestycji przebudowane i przygotowane do oczekiwań podróżnych zostały także przystanki Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.
Rail Baltica. Do Warszawy jeszcze szybciej. Nad Bugiem zawisły 2 nowe mosty
To nie koniec nowości na trasie Białystok - Warszawa. Między stacjami Sadowne Węgrowskie a Czyżew, na 35 km odcinku, ułożono nowe tory, przebudowano obiekty inżynieryjne, a także zmodernizowano przejazdy kolejowo-drogowe. Pojawiły się nowe rozjazdy wyposażone w system elektrycznego ogrzewania zapewniający sprawne kursowanie pociągów w warunkach zimowych. Na stacji w Małkinii działa też nowe lokalne centrum sterowania.
Zobacz też: Marta Dobecka. Kim jest znana partnerka Dawida Podsiadło?
Ponadto PKP ma w planach wybudowanie wiaduktu drogowego w Małkinii. Pojawi się w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego. Inwestycja ruszy w połowie bieżącego roku. Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych zgód na odcinku Sadowne – Czyżew pociągi pasażerskie pojadą 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Polecany artykuł: